Nakon rangiranja škola prema glasovima stručnog žirija i rangiranja prema verifikovanim glasovima javnosti, te konačnog zbira bodova (LINK: tabelarni prikaz rezultata), pet najbolje plasiranih škola su:
Pet prvoplasiranih škola će dobiti nagradni ekološki izlet za sve članove tima u park prirode, kao i vanjske i sobne biljke i elemente zelenog dizajna za školu.
i nagradu organizatora (vanjske i sobne biljke i elementi zelenog dizajna za školu) dobijaju:
za školu s najviše glasova javnosti i nagradu organizatora (vanjske i sobne biljke i elementi zelenog dizajna za školu) dobija:
Zahvaljujemo se svim školama učesnicama, ukupno 91, i njihovim timovima na interesu i učešću u takmičenju. Sve škole i svi učenici pokazali su posvećenost kreativnom ekološkom obrazovanju i timskom radu. Posebne čestitke upućujemo najbolje plasiranim školama na ostvarenom uspjehu! Sve škole koje su dostavile svoje radove će dobiti Zahvalnice za učešće u takmičenju.
Oglas i Pravilnik takmičenjaOpis projekta:
Od garderobe do eco torbe – CEKICA Identificirani problem: Tekstilni otpad postaje globalni problem – sintetičke tkanine se sporo razgrađuju, ispuštaju mikroplastiku, a čak i prirodni materijali, poput pamuka, troše velike količine resursa. Brza moda dodatno doprinosi zagađenju kroz pretjeranu proizvodnju i bacanje odjeće. Potrebno je razvijati svijest o održivom ponašanju od najranije dobi. Iako su brojne kampanje posvećene ovom problemu, svijest i dalje ostaje nedovoljno razvijena, posebno među najmlađima. Predloženo rješenje: Učiteljica i učenici drugog razreda osmislili su projekat u kojem su stare majice pretvorili u korisne i unikatne torbe. Kroz praktičan rad, učenici su naučili kako reciklažom i kreativnošću mogu smanjiti štetan uticaj tekstilnog otpada. Uz to, promovisano je šest ključnih koraka: pametna kupovina, podrška održivim brendovima, reciklaža i donacije, popravljanje, kupovina iz druge ruke te manje i hladno pranje odjeće. Tako je nastala CEKICA – torba izrađena od stare majice, spoj reciklaže, mašte i odgovornosti. Postignuti rezultat: Nastale su torbe koje su više od predmeta – svaka CEKICA priča priču o malim rukama koje su s ljubavlju stvarale za prirodu. Svaka CEKICA je mali umjetnički rad, ručno izrađen uz osmijeh, trud i ponos. Projekat je probudio svijest, podstakao odgovornost i pokazao da promjena može krenuti upravo iz učionice. CEKICA je simbol dječije mašte, održivosti i velikog srca u malim koracima. Djeca su naučila da i oni mogu biti čuvari planete – malim koracima, velikim srcem. CEKICA nije samo torba – to je poruka da promjena počinje od nas. Male promjene vode ka većem cilju.
Opis projekta:
Obavljajući praktični dio nastave u štampariji Printcom primijetili smo dosta grafičkog otpada koji je stojao u kantama i nije imao posebnu svrhu. Vođeni tom idejom da je priroda život i da nam puno može dati ako je iskoristimo na pravi način, odlučili smo istražiti da li se otpad može iskoristiti u neke druge svrhe, koliko je štetan po zdravlje ljudi, šta sve spada u grafički otpad... Učenici su izvršili ispitivanje tog problema kroz intervju, istraživanje na internetu i odlučili otpadu darovati novi život. Uvidjevši problem, te dobivši potvrdu od stručnih osoba da se grafički otpad može efikasnije iskoristiti, odlučili smo se pozabaviti cirkularnom ekonomijom, i izrađivati predmete koji će imati estetsku i dekorativnu vrjednost kao i funkcionalnu jer smisao dizajna jeste lijepo+korisno. Odlučili smo se da izrađujemo namještaj koji će nam poslužiti za odlaganje prve jutarnje kafe ili odmor u proljetnoj bašti dok slušamo cvrkut ptičica i sjedimo na našoj ručno izrađenoj stolici. Za ovaj izum osvajali smo i mnoge vrijedne nagrade kao što je prvo mjesto na takmičenju u okviru najvećeg svjetskog sajma informacionih tehnologija u Londonu. Napravili smo projekat izrade stolice od recikliranih materijala u kombinaciji sa 3D tehnologijom. Ovim projektom želimo pokazati da je ljepota u raznovrsnosti i miješanju materijala i da nam nove tehnologije omogućavaju da manipulišemo i stvaramo nove stvari i predmete. Za radove smo upotrijebii materijale kao što su (potrošene rolne od grafičkih folija, cd, stare novine, vrpce, stara školska klupa, ukrasi...) Od preostalog materijala bazirali smo se na ambalažu, vrećice, dekorativne predmete za
Opis projekta:
Projekat "EkoŠkola" VIII3 razreda Cazin Svakodnevno se susrećemo sa većom količinom otpada kojeg sami stvaramo: plastične boce, potrošeni pribor, stari udžbenici ili odbačeni dijelovi odjeće. Stoga smo realizirali projekat "EkoŠkola" koji ima sljedeće elemente: PODJELA POSLOVA prema afinitetima članova grupe: kampanja, kviz, izrada plakata, letaka, diploma i zahvalnica, rad sa pomoćnim osobljem, sadnja cvijeća... KAMPANJA - Predavanje o cirkularnoj ekonomiji, zero waste konceptu i pravilnom recikliranju; promotivni leci, pametno odlaganje otpada, Poziv učenicima: nagrađujemo najbolje radove DAN BEZ OTPADA- razgovor sa pomoćnim osobljem, analiza korpi za smeće; Poziv na takmičenje "Blisatava učionica" IZAZOV -Dan bez plastike- pobjednici 1.razredi REALIZACIJA-stvaranje kreativnih djela od reciklo-materijala. Veliki doprinos dali maštoviti učitelji koji su izradili didaktičke materijale sa svojim učenicima, koje će koristiti u nastavi i sa djecom s teškoćama u razvoju. RECIKLOKVIZ- učenici 4.razreda se takmičili iz oblasti poznavanja reciklaže i 3R kocepta (uz naše mentortsvo), pobjednici ponijeli i diplome od reciklo- materijala IZLOŽBA RADOVA I PROGLAŠENJE POBJEDNIKA: Galerija sa preko 200 različitih maštovitih i funkcionalnih radova, što je pokazatelj da su učenici ozbiljno shvatili naš program. Bilo je teško izdvojiti one najuspješnije, ali smo diplome uručili za: Haljina “RECdress”, fotoaparat, kućica za lutke, slon, EccoDidaktički materijal, lopta, Kolekcija torbi i asesoara 2025, stolaža, čajnik, vazna REZULTATI koje smo postigli: edukacija o 3R konceptu i ekologiji, odaziv velikog broja učenika našem pozivu, razvijanje takmičarskog duha, saradnja sa JKP”Čistoća”, jačanje timskog rada, uključivanje roditelja, jačanje međuodnosa unutar kolektiva, razvijanje mašte, empatije, poslovnih ideja, pomaganje djeci s teškoćama, uvrštavanje "EkoŠkole" u GP rada škole, održivost.
Opis projekta:
Mi smo mala zajednica učenika III i V razreda OŠ Čapljina. Izradom videa smo željeli pokazati projektne aktivnosti koje su svakodnevnica u našim odjeljenjima. Od poticanja na zdraviju ishranu, kompostiranja biorazgradivog otpada, skupljanja otpadaka u prirodi, razdvajanja otpada i reciklaže do samostalne izrade igračaka i didaktičkih sredstava od otpadnog materijala. Ovakvim pristupom i djelovanjem doprinosimo podizanju svijesti o važnosti očuvanja okoliša, brige o životnoj sredini, ali i o pojedincima, posebno djeci. Rezultati koje postižemo su: -zdravije užine na odmorima čije ostatke koristimo za kompostiranje biorazgradivog otpada od kojeg dobivamo humificiranu zemlju te je kasnije koristimo za školski cvjetnjak -odvajanje otpada u posebne kante, te ponovna upotreba za različite namjene (igračke, ukrasi, umjetničke instalacije, saksije...) -učenici se pripremaju za život učeći o svakodnevnim mogućnostima smanjenja gomilanja otpada i iskorištavanjem predmeta u druge svrhe ili njihovoj popravci. Smatramo da naš rad i zalaganje zaslužuje vašu pažnju i podršku.
Opis projekta:
Naziv projekta: "Zero waste užina" U školi smo primijetili da se tokom velikog odmora stvara mnogo otpada, posebno plastične ambalaže, kesica, folija i jednokratnih salveta koje ostaju iza dječijih užina. Problem je u tome što učenici svakodnevno donose užinu u jednokratnoj ambalaži, što doprinosi zagađenju okoliša i stvara loše navike prema otpadu. Kao rješenje, proveli smo projekat “Zero waste užina”, s ciljem da smanjimo količinu otpada u školskim prostorijama i razvijemo ekološku svijest kod učenika. Učenici su tokom jedne sedmice donosili užinu bez otpada, koristeći kutije za višekratnu upotrebu, platnene vrećice i salvete, te izbjegavali plastičnu i jednokratnu ambalažu. Također, izrađivali su likovne radove i plakate s porukama o važnosti očuvanja okoliša i pravilnom odlaganju otpada. Kroz ovaj projekat postigli smo veće razumijevanje kod učenika o štetnosti otpada, smanjili količinu smeća tokom užine i potaknuli djecu i roditelje da razmišljaju o održivim navikama. Učionice su bile čistije, a učenici ponosni što učestvuju u zaštiti prirode. Projekat je završen izložbom plakata i radova, kao i zajedničkim zaključkom da male promjene u svakodnevnim navikama mogu imati veliki uticaj na našu okolinu.
Opis projekta:
Naziv projekta: "Transformersi – novi život starim stvarima" Identifikovani problem: U školskom podrumu godinama se gomilao stari školski namještaj – stolice, stolovi i ormarići koji su bili oštećeni, dotrajali i gotovo zaboravljeni. Umjesto da se iskoriste, ti predmeti su čekali da završe na otpadu, iako su nekada činili važan dio školskog života, noseći brojne uspomene učenika i nastavnika. Problem je bio neiskorištavanje postojećih resursa i nedovoljno razvijena svijest o ponovnoj upotrebi i očuvanju uspomena kroz kreativno recikliranje. Rješenje koje je provedeno: Pokrenuli smo školski projekat pod nazivom "Transformersi", s ciljem da starom namještaju podarimo novi život. Učenici su, uz pomoć nastavnika, pregledali, očistili i obnovili upotrebljive komade. Stolice su dobile nove navlake, boje i dodatke koje su sami učenici osmišljavali i izrađivali. Kroz praktičan rad, učenici su razvijali osjećaj odgovornosti prema okolini, učili osnovne vještine popravke i dizajna, te izražavali svoju kreativnost. Postignuti rezultat: • Više komada školskog namještaja je obnovljeno i ponovo stavljeno u upotrebu. • Smanjena je količina otpada u školi. • Učenici su razvili ekološku svijest i praktične vještine. • Učionice su postale ljepše i sadržajnije, a svaki obnovljeni predmet nosi svoju priču. • Projekt je pozitivno uticao na međusobnu saradnju, zajedništvo i osjećaj ponosa među učenicima. Zaključna poruka: Ne bacaj ono što ima vrijednost. Daj mu novi život – sačuvaj uspomene, čuvaj planetu.
Opis projekta:
Suočeni sa sve većom količinom elektronskog otpada i potrebom za ekološki prihvatljivim izvorima energije, identifikovali smo dva povezana problema: nepotrebno odbacivanje starih elektronskih uređaja i prekomijerno oslanjanje na neobnovljive izvore energije. Vodeći se tim izazovima, postavili smo pitanje: šta ako otpad nije kraj, već početak nečeg novog? Naše rješenje je izrada solarnog punjača za mobilne telefone od potpuno recikliranih materijala. Koristili smo stare baterije,USB kablove i solarni panel. Sistem funkcioniše tako što panel prikuplja sunčevu energiju, baterija je skladišti,a step-up modul podiže napon na 5V što omogućava efikasno punjenje mobilnih uređaja. Uređaj koristi isključivo obnovljivu energiju i dokazuje da reciklaža može imati praktičnu i korisnu primjenu. Postigli smo cilj - napravili smo funkcionalan punjač, uz to smo razvili i timski rad, inženjerske vještine i ekološku svijest. Naš projekat simbolizuje povezivanje znanja, odgovornosti i kreativnosti u pravcu održive budućnosti. Želimo da ohrabrimo druge da ne bacaju otpad, već da u njemu prepoznaju novu mogućnost.
Opis projekta:
U našoj školi svakodnevno se suočavamo s dva problema koja često prolaze nezapaženo – bacanje hrane u školskom restoranu i sve veći problem suše u mnogim dijelovima svijeta, gdje ljudi teško mogu uzgajati vlastitu hranu. Ove dvije pojave su nas navele da razmislimo: možemo li ih povezati i pronaći rješenje koje će pomoći okolišu, ali i zajednicama koje se bore s neplodnim tlom? Kroz istraživanje smo saznali da se svakodnevno baci više od milijardu punih obroka, dok mnogi ljudi gladuju. Odlučili smo da iskoristimo hranu koja se baca u našem školskom restoranu i pretvorimo je u nešto korisno – hidrogel koji pomaže zemlji da zadrži vlagu. Sakupili smo 5 kg otpadne hrane, osušili je, samljeli u prah i dobili 1 kg hidrogela. Ovaj gel, bogat celulozom, ima sposobnost da upija vodu i polako je otpušta u tlo. Kada se doda zemlji, ona duže ostaje vlažna, što je od velike koristi u sušnim uslovima. U videu prikazujemo stvarni problem, proces izrade hidrogela i eksperiment gdje se vidi kako zemlja tretirana ovim gelom zadržava više vlage. Naš cilj je bio pokazati da i školski otpad može postati vrijedan resurs ako mu se pristupi na pravi način – s idejom, trudom i željom da napravimo promjenu.
Opis projekta:
U skladu sa okolnostima u kojima živimo, svjesni smo činjenice zagađenja i ugroženosti naše okoline. Iz tog razloga smo se odazvali na konkurs, kako bismo pokazali da inicijativom i zajedničkim radom možemo promijeniti dosta toga. Naša ideja je bila da spojimo korisno sa ugodnim i da od sekundarnih sirovina izradimo kutak za druženje u našoj školi. Od paleta, guma i stare odjeće smo uz pomoć naših nastavnika i malo mašte, uspjeli to i ostvariti. Rezultat našeg projekta je na radost svih nas naišao na oduševljenje svih učesnika, kao i ostalih učenika i nastavnika. Svakako da slike govore više nego hiljadu riječi.
Opis projekta:
Škola u svom radu posebnu pažnju posvećuje zaštiti životne sredine. Kako bismo učenike podstakli da usvoje sva tri pravila održivog razvoja (reduce, reuse, recycle), edukatorska sekcija škole osmislila je projekat na temu potrošačkog društva „Manje smeća, a više resursa“. Aktivnosti projekta: 1. Kroz prikupljanje informacija, multimedijalne radionice i diskusije, edukatori su istražili pojam i odlike potrošačkog društva. 2. Izračunavanjem ličnog ekološkog otiska te realizacijom istraživanja prikupljeni su podaci o potrošačkim navikama naših učenika. Edukatori su ispitali 347 učenika od 2. do 9. razreda. 3. Kako bismo podstakli promjenu svakodnevnih navika, osmislili smo radionicu za učenike koja se sastoji iz dva dijela: a) prezentacije koju su izradili učenici viših razreda kako bi ostale učenike teorijski uveli u temu. b) edukativna igra putem koje učenici na konkretnim primjerima vide povezanost životnih navika sa potrošačkim društvom Igra se sastoji od 36 polja i tretira tri godine (2025, 2026. i 2027.). Na početku svake godine igrač dobija 10 resursa. Resursi su predstavljeni karticama koje su edukatori izradili od korica starih udžbenika (čist vazduh-1, drvo-2, čista voda-3 i rude - 4 boda). Na svakom polju je opis konkretnog ponašanja koje su predložili edukatori (npr. Poklonio si garderobu koja ti je mala). Igrač dobija ili gubi resurse/prirodna bogatstva u zavisnosti od polja na koje stane. Na kraju igre postoje tri kraka, a svaki krak opisuje budućnost u zavisnosti od količine resursa. 4. Realizovano je 16 radionica sa učenicima od 3. do 7. razreda. 5. Igra je pohranjena u biblioteci kako bi se koristila i u budućnosti.
Opis projekta:
U odjeljenjskoj zajednici identifikovali smo problem pakovanja hrane i vode za školsku užinu u ekološki neprihvatljivu ambalažu, kao i izbora nezdravih varijanti užina. Učenici su ponudili više mogućih rješenja za identifikovane probleme. Bolje je različite grickalice i sokove koje nose za užinu zamijeniti voćnim užinama ili zdravim sendvičima i vodom. Vodu je najbolje nositi u staklenim ili metalnim (termos) bocama. Hrana za užinu treba da se spakuje u papirne vrećice ili npr. u biorazgradive posude od šećerne trske. Otpaci od voćnih užina će se skupljati u posebnoj kutiji (Otpatke odlažeš, svijetu život dodaješ) ili biorazgradivoj vrećici za kompost, a zatim će ih učenici, prema dogovoru, nositi u bašte i koristiti za đubrenje zemljišta. Sakupljena plastika se može iskoristiti u različite svrhe. Npr. od čepova se mogu napraviti različiti kreativni radovi koji će krasiti radni prostor. Rezultati su najuočljiviji u promjeni ambalaže za vodu. Većina učenika nosi termos boce. Učenici često nose voće za užinu i rado odlažu otpatke na predviđeno mjesto, a zatim neko nosi otpatke u biorazgradivoj vrećici.
Opis projekta:
Svakodnevno u školi nakon užine bacaju se kore od banana, jabuka, krušaka ostatak sendviča, papiri od užine, ljuske od jaja i druga organska hrana. Ta hrana završi u kanti kao smeće iako može postati dragocjen resurs - kompost. Prepoznali smo ovaj problem i pokrenuli projekat "Hrana nije otpad". Naš cilj je da u školskom dvorištu postavimo đačke kompostere - posude u koje ćemo odlagati organski otpad iz užine i sa školskog dvorišta. Učenici će uz podršku nastavnika učiti šta je kompost, kako nastaje i čemu služi. U komposter ćemo odlagati kore voća, ostatke povrće, talog čaja, ljuske jaja, suvo lišće i ostale biorazgradive materijale. Nakon određenog vremena iz kompostera dobijamo prirodno đubrivo koje ćemo koristiti za cvijeće i biljke u školi. Tako smanjujemo količinu otpada i učimo da hrana nije smeće, već nešto što se može ponovo iskoristiti. Projekat je ekološki i edukaativan - razvija navike odgovornog ponašanja, podstiče reciklažu i učenje kroz rad. Učenici direktno učestvuju u procesu i doprinose očuvanju prirode. "Hrana nije otpad" je naš korak ka zdravijoj školi i zelenijoj planeti.
Opis projekta:
Identifikacija pronlema U školi se svakodnevno stvara veća količina plastične ambalaže i limenki koje se bacaju zajedno s ostalim otpadom, bez razvrstavanja i reciklaže što doprinosi zagađenju okoliša i gubitku mogućnosti da se ambalaža iskoristi u ekološke i finansijske svrhe. Vijeće učenika uočava ovu potrebu i kroz projekat „Zeleni otok” želi ponuditi rješenje. Rješenje problema je provedeno u okviru sljedećih aktivnosti: - edukacija učenika - izvršena je edukacija učenika o važnosti odvajanja otpada i reciklaže, te na taj način su učenici motivirani da pravilno odlažu otpad (kroz odgovarajući materijal, edukovano je preko 250 učenika) - kupovina kontejnera, kanti za razvrstavanje otpada i ukrasnog cvijeća (Čuvarkuće i Sedume) - postavljanje kontejnera u školskom dvorištu - sadnja stotinu čuvarkuća i petnaest seduma na krovu kontejnera za reciklažni otpad od strane učenika uz nadzor koordinatora projekta - postavljanje edukativnih poruka na kontejnere o važnosti odlaganja otpada i vrstama čuvarkuća i seduma - sakupljanje reciklažnog otpada u čiju svrhu su postavljene posebne kante u učionicama za plastiku i limenke - učenicima su date upute da otpad odlažu u njihovim učionicama u predviđene kante koje su postavljene i koje se prazne nakon punjenja, a prikupljeni otpad redari odlažu u kontejner zeleni otok - odvoz otpada od strane firme Rudar Kompany d.o.o iz Breze koja se bavi otkupom i reciklažom otpada - promocija projekta. Postignuti rezultati: - smanjenje količina otpada - uspostavljen sistem za razvrstavanje otpada - povećana svijest učenika o ekologiji - angažovanje učenika u društveno korisne aktivnosti - zarađena sredstva iskorištena u korisne svrhe
Opis projekta:
Ovaj projektni poziv nas je potaknuo na djelovanje. Naime, organizirali smo prikupljanje čepova u Osnovna škola Antuna Branka Šimića Mostar koje ćemo nositi u Udrugu građana, roditelja, prijatelja, osoba s invaliditetom i posebnim potrebama “Utjeha”. Udruga se aktivno bavi preradom plastičnog otpada kako bi osobama s invaliditetom pružila priliku da rade i integrirala ih u društvo. Kroz sve aktivnosti vodili smo se principima 3R – Smanji, Ponovno koristi, Recikliraj: smanjujemo količinu otpada, ponovno koristimo plastiku u novoj svrsi i recikliramo ono što bi inače završilo na otpadu. Time doprinosimo i cirkularnoj ekonomiji, jer vraćamo otpad u upotrebu na održiv i društveno koristan način. Mi smo s pozivom Europe House pokrenuli ovaj projekt i upravo slijedi isporuka čepova u Udrugu. Ovaj projekt smo mi počeli i smatramo da će se još dugo nastaviti i doprinositi dugoročno smanjenju otpada, reciklaži i ponovnom korištenju uz doprinos Udruzi Utjeha u njenom radu. Naša mala KAP čini dobrote SLAP. Učenici 7.3 razreda i razrednica Vesna Vračević Osnovna škola Antuna Branka Šimića Mostar Priložili smo video, šaljemo i link na drive. https://drive.google.com/file/d/1jRl95KuluDpRZJUJOx2glNDwQ9GIHSM5/view?usp=sharing p.s. dobili smo email odobrenje BHT1 da prikažemo dio njihove reportaže.
Opis projekta:
U prvom dijelu videa shvatili smo da građani Tuzle nisu dovoljno edukovani o reciklaži školskog materijala , pa smo kao rješenje odlučili da ih edukujemo o tome koliko zapravo otpada nastaje i koliko treba tom otpadu da se razgradi. Kao rezultat smo podigli svijest građana o reciklaži i potrošnji. U drugom dijelu videa smo edukovali naš razred, koji također nije bio dovoljno edukovan o potrošnji školskog materijala. Kao rezultat smo i našem razredu podigli svijest o ovome. U trećem dijelu našeg videa smo praktično iskoristili stari školski otpad. Vidjeli smo da ostaje veoma velika količina školskog otpada. Naša rješenje je bilo to da napravimo nešto što bi se ponovo moglo koristiti na nastavi. Kao rezultat možemo vidjeti da se naši praktični radovi idalje koriste, a i da smo potaknuli ostale učenike ali i nastavnike da pokušaju slično.
Europe House © 2025 Sva prava zadržana.